Prin apariția noilor tehnologii, între care cea mai notabilă este internetul, piața tradițională (marketplace) a expandat într-o nouă, virtuală sferă a managementului și comerțului – marketspace.
Noua piață cu jucători egali (P2P – Peer-to-Peer ecommerce) are mulți partizani.
Această piață se bazează pe capabilitatea rețelei de a pune computerele pe picior de egalitate, astfel încât fiecare computer poate fi simultan producător de conținut (publisher) și consumator de informație (ex: skype.com).
Aceeași rețea încorporează facilități de file-sharing (persoana A poate downloada o carte de pe computerul persoanei B. Și invers. Pot apărea mari probleme de încălcare a copyrightului (ex. Napster).
Ne îndreptăm spre extincția cărții? Personal nu cred că asistăm la așa ceva. E mai degrabă vorba de o diversificare a formatelor de publicare. Chiar cuvântul publicare are nevoie de o redefinire. Măcar o dată la 5 ani, așa cum se întâmplă cu definiția termenului marketing.
Suntem cu toții tributari celor 500 de ani de viață a cărții în formatul consacrat de Gutenberg. Deși au trecut câteva zeci de ani de când s-a proclamat trecerea de la galaxia Gutenberg la imperiul Marconi, încă nu ne-am obișnuit cu gândul. Drept care mulți dintre noi privesc...
Pot să vă spun că, indiferent dacă ziua de astăzi a fost una grea sau una ușoară, a fost o zi foarte riscantă pentru dumneavoastră. O zi în care v-ați riscat integritatea fizică și mentală, viața chiar, fără ca măcar să vă fi dat seama.