Nr. 5, ianuarie, anul 2025
Prin apariția noilor tehnologii, între care cea mai notabilă este internetul, piața tradițională (marketplace) a expandat într-o nouă, virtuală sferă a managementului și comerțului – marketspace.
Citește mai departe...
Noua piață cu jucători egali (P2P – Peer-to-Peer ecommerce) are mulți partizani.
Această piață se bazează pe capabilitatea rețelei de a pune computerele pe picior de egalitate, astfel încât fiecare computer poate fi simultan producător de conținut (publisher) și consumator de informație (ex: skype.com).
Aceeași rețea încorporează facilități de file-sharing (persoana A poate downloada o carte de pe computerul persoanei B. Și invers. Pot apărea mari probleme de încălcare a copyrightului (ex. Napster).
Dar principiul înseamnă chiar viitorul... Citește mai departe...
Ne îndreptăm spre extincția cărții? Personal nu cred că asistăm la așa ceva. E mai degrabă vorba de o diversificare a formatelor de publicare. Chiar cuvântul publicare are nevoie de o redefinire. Măcar o dată la 5 ani, așa cum se întâmplă cu definiția termenului marketing.
Suntem cu toții tributari celor 500 de ani de viață a cărții în formatul consacrat de Gutenberg. Deși au trecut câteva zeci de ani de când s-a proclamat trecerea de la galaxia Gutenberg la imperiul Marconi, încă nu ne-am obișnuit cu gândul. Drept care mulți dintre noi privesc... Citește mai departe...
Dar, de fapt, ce este cartea? Trebuia să punem această întrebare la început?
Citește mai departe...
Pot să vă spun că, indiferent dacă ziua de astăzi a fost una grea sau una ușoară, a fost o zi foarte riscantă pentru dumneavoastră. O zi în care v-ați riscat integritatea fizică și mentală, viața chiar, fără ca măcar să vă fi dat seama.
Citește mai departe...
Conținut protejat de drepturi de autor! Copierea fără acordul scris al proprietarului este STRICT INTERZISĂ!