Trăim într-un sector 1 extrem de încorsetant pentru traficul pietonal și extrem de ostil cu persoanele cu dizabilități și posesorii de cărucioare pentru copii, având în vedere trecerile la nivel cu rețeaua feroviară, haltele Depoul București Triaj,Carpați și Grivița cu peroane înguste cu poduri pietonale fără ascensoare, halta Pajura amplasată în mijlocul căii ferate cu peron îngust fără pasaj pietonal, halta Bucureștii Noi cu peroane înguste asemenea, megaintersecția numită Piața Victoriei cu 9-10 ramificații pentru mașini și 9 treceri pentru pietoni semaforizate cu traversare într-o etapă, sau două, cu roșu pentru pietoni extrem de cronofag, dar cu doar 3 căi de acces în subteranul stației de metrou omonime și o subtraversare pentru pietoni prin prisma acesteia.

Până când Doamne sectorul 1 cu rețea rutieră dependentă de traficul feroviar și îngâtuită în linia de tramvai cu 0 benzi auto dintre Șoseaua Nicolae Titulescu și Strada Constantin Caracaș de 50-100 de ani?

Când Doamne evoluează și zona Complexului Feroviar București Triaj și cea a intersecției Șoseaua Nicolae Titulescu X Strada Iacob Felix neacoperite în strategia de dezvoltare Metrorex,ocolite de administrația bucureșteană de 50-100 de ani la capitolul exproprieri și lărgiri la nivel de intenție și de proiect și cu toate astea mediatizate extrem de puțin spre deloc în jurnalismul bucureștean la condiții urbanistice de anii 2000 cu infrastructură pentru tramvaie 100% cu 4 benzi auto 2+2 cu peroane modernizate separată de traficul auto și 100% cu carosabil pe care conducerea unei autospeciale pentru incendii,a unei autogunoiere sau a unui autobuz să fie cât mai lejeră și cu trotuare pe care pietonii care merg în baston sau în cadru și posesorii de cărucioare pentru copii să se simtă cât mai în largul lor neîncorsetați între stâlpii electrici,mașinile staționate și gardurile și imobilele alăturate?

Când Doamne evoluează și Strada Iacob Felix,Strada Veronica Micle și arterele din zona complexului feroviar nominalizat la condiții mai generoase pentru transport public de suprafață,intervenții de urgență,salubritate,taximetrie,mobilitate pe două roți și condus cărucioare pentru copii?

Unde Doamne sunt respectate drepturile pietonilor pe teritoriul capitalei având în vedere că infrastructura pentru biciclete a acesteia are piste și pe trotuare,pe contrasens și pe aleile pietonale ale parcurilor și semafoare și laolaltă cu cele pentru pietoni?

Trotuarele,trecerile pentru pietoni și aleile pietonale ale parcurilor sunt pentru pietoni în timp ce bicicletele și electrotrotinetele urmează regulile mașinilor.Din deceniul 1991-2000 nu putem în calitate de pietoni circula pe trotuarele Bulevardului Aviatorilor și ale Bulevardului Beijing și pe aleile pietonale ale Parcului Herăstrău în condiții de siguranță din cauza bicicliștilor la care se adaugă în anii 2017-2018 și electrotrotinetiștii și administrațiile Videanu,Oprescu și Firea le-au dat apă la moară din circa 2005 încoa executându-le piste pentru biciclete pe astea.

Și actuala administrație se încăpățânează să le păstreze.

Mai circulă bicicliștii adulți și însoțind bicicliști copii când normal ar fi să-și echipeze bicicletele pentru adulți cu scaune sau cu semiremorci omologate pentru copii având în vedere că bicicletele pentru adulți urmează regulile mașinilor și cele pentru copii regulile pietonilor.Și deși Codul Rutier interzice conducerea electrotrotinetelor de către minori sub 14 ani și/sau în 2,în 3 etc zilnic interdicțiile astea sunt nesecotite pe trotuarele Bulevardului Aviatorilor și ale Bulevardului Beijing și pe aleile pietonale ale Parcului Herăstrău de multe ori și sub ochii polițiștilor care nu se obosesc să-i fluiere și să-i tragă pe dreapta pentru a le verifica vârstele și pentru a-i trage pe adulții care le permit minorilor sub 14 ani să le conducă.

Doamne ferește să mergi în baston sau în cadru pe astea pe care în zilele de weekend nu știi unde să te dai mai repede la o parte din calea puhoaielor de biciclete și electrotrotinete ai fi în calitate de pieton lipsit de apărare.

Când Doamne se civilizează sectorul 1?

Este permisă reproducerea pe alte website-uri a unor scurte fragmente din articolele publicate pe Comentator.ro, în limita a maxim 500 de caractere, numai cu specificarea obligatorie a sursei informațiilor preluate, cu link către pagina sursă. Comentator.ro reprezintă un canal media de comunicare neutru, care nu intervine în conținutul articolelor publicate pe site. Opiniile, creațiile și materialele de orice natură realizate de autori, intră în responsabilitatea totală a autorilor care le semnează. În cazul în care considerați că un anumit conținut trebuie analizat, sau nu ar trebui să fie publicat, vă rugăm să ne semnalați situația la office@comentator.ro