Ministrul Educației Sorin Cîmpeanu arată din nou spre cadrele didactice, declarând că în școlile românești notele nu se dau pe merit. Ministrul Educației spune că în școlile din România se dau prea multe note mari iar evaluările făcute de cadrele didactice nu reflectă situația reală din sistemul actual de Educație a elevilor, potrivit România TV.

Sorin Cîmpeanu explică și cum a ajuns la această concluzie. Ministrul Educației spune că a descoperit acest lucru când a făcut o analiză a situaţiei şcolare în momentul în care pregătea schimbarea modului de acordare a burselor şcolare.

„Evaluările şi-au pierdut foarte mult din relevanţă. Dacă anul trecut, 53 la sută dintre elevi aveau peste media 8,50, am cules date la finalul primului semestru şi nu mai sunt 53 la sută elevi de top, după note, peste 8,50, sunt 60 la sută.

În ritmul ăsta unde o să ajungem? Dacă se păstrează acest trend, înseamnă că într-unul sau doi ani, o să avem sută la sută elevi cu note maxime şi atât”, a declarat Sorin Cîmpeanu, la Digi 24.

Notele de la clasă sunt contrazise de rezultatele de la evaluările naţionale. De exemplu, anul trecut la evaluare Naţională, rata de participare a fost de 93,9%. Din cei 131.179 de absolvenți au fost prezenţi 123.122 de candidați. Dintre cei 123.122 de candidați prezenți, 94.526 de candidați au obținut medii mai mari sau egale cu 5 (cinci), rezultând o rată de 76,80%, în ușoară creștere, comparativ cu anul trecut (76,10%).

Sorin Cîmpeanu recunoaște și faptul că unele materii sunt nefolositoare, nominalizând geometrie vectorială.

”Clasele prea mari au început să fie rezolvate, ba chiar au creat nemulţumiri mari şi foarte mari, din cauza limitării numărului de elevi din clasă. (...) Supraîncărcarea programelor este un element extrem de important. Trebuie schimbat ceva pe acest palier. Schimbarea se cheamă planuri cadru noi, începând cu anul 2023, pentru liceu, ocazie cu care vor trebui revizuite şi planurile cadru pentru gimnaziu, care au avut şansa să demonstreze într-un ciclu ce progres au reuşit să genereze. Şi din păcate nu au reuşit să genereze un progres. Schimbările au fost mai degrabă de formă”, a declarat Sorin Cîmpeanu. 

Întrebat care este cauza unei asemenea situații, Sorin Cîmpeanu a răspuns că aceasta ţine de rezistenţa la schimbare (n.r. a profesorilor). 

”Rezistenţa la schimbare. Nici măcar nu pot fi acuzaţi profesorii care predau o anumită disciplină că îşi iubesc atât de tare disciplina aceea încât nu au vrut să renunţe la nimic, nici din numărul de ore, nici din materia predată. Am ajuns să facem geometrie vectorială pentru toţi copiii. Eu nu cred că e necesar pentru toţi copiii geometria vectorială, de exemplu. Nu cred! Se pot supăra pe mine colegii de matematică, profesorii de matematică. Eu sunt totuşi absolvent de matematică – fizică, treapta I, treapta a II-a la Sfântul Sava şi m-am descurcat fără geometrie vectorială. Adică am reuşit să fac câte ceva în viaţă şi fără geometrie vectorială. S-ar putea să mai existe şi alţi tineri care să reuşească să facă câte ceva în viaţă, mult sau puţin, fără geometrie vectorială”, a declarat Sorin Cîmpeanu. 



Este permisă reproducerea pe alte website-uri a unor scurte fragmente din articolele publicate pe Comentator.ro, în limita a maxim 500 de caractere, numai cu specificarea obligatorie a sursei informațiilor preluate, cu link către pagina sursă. Comentator.ro reprezintă un canal media de comunicare neutru, care nu intervine în conținutul articolelor publicate pe site. Opiniile, creațiile și materialele de orice natură realizate de autori, intră în responsabilitatea totală a autorilor care le semnează. În cazul în care considerați că un anumit conținut trebuie analizat, sau nu ar trebui să fie publicat, vă rugăm să ne semnalați situația la office@comentator.ro