Zitec, lider pe piaţa de IT & digital marketing din România, continuă promovarea digitalizării instituţiilor publice și lansează Ghidul Esențial pentru Digitalizarea Primăriei, un set extins de recomandări pentru reducerea birocrației, eliminarea cozilor și eficientizarea activității primăriilor din România, realizat de echipa Regista.ro.

Reprezentanții companiei afirmă că, deși în ultima perioadă digitalizarea și debirocratizarea instituțiilor publice sunt subiecte des întâlnite în agenda publică, progresele în această direcție rămân destul de lente. România este țara cu al doilea cel mai rapid internet fix din Europa (conform raportului Speedtest.net din aprilie 2020), însă în multe administrații publice din țară cetățeanul este încă nevoit să stea la coadă pentru a depune sau obține diverse acte, a plăti taxe sau, pur și simplu, pentru a primi informații.

Pentru a veni în întâmpinarea eforturilor aleșilor locali care doresc să aducă primăria mai aproape de cetățeni, echipa Zitec a dezvoltat un scurt chestionar, disponibil pe site-ul Regista.ro, menit să îi ajute să evalueze gradul de digitalizare al primăriei pe care o conduc. După completarea acestuia, în cazul în care rezultatul nu relevă un procent de digitalizare de 100%, respondentul va primi pe email Ghidul Esențial pentru Digitalizarea Primăriei. Documentul cuprinde o gamă largă de recomandări, de la verificarea infrastructurii hardware, securitate informatică, aplicații pentru comunicare, până la utilizarea aplicațiilor de e-guvernare și soluții software pentru transparentizarea activității și eficientizarea serviciilor publice oferite cetățenilor.

Potrivit Zitec, Ghidul este un real sprijin pentru primarii nou aleși sau reconfirmați într-un nou mandat în efortul lor de a reduce birocrația în instituțiile pe care le conduc.

„Continuăm accelerarea procesului de digitalizare în instituțiile publice din România, în prelungirea eforturilor Caravanei Regista și lansăm Ghidul Esențial pentru Digitalizarea Primăriei, pe care îl considerăm foarte util în contextul pandemiei, dar nu numai. Chestionarul și Ghidul propuse de noi sunt instrumente gratuite, la îndemâna oricăror autorități locale ce doresc o evaluare preliminară a nivelului de digitalizare din instituție și suntem convinși că, prin urmărirea recomandărilor din ghid, primăriile vor face primii pași spre modernizarea interacțiunii cu cetățenii pe care îi deservesc”, a declarat Alexandru Lăpușan, CEO și co-fondator Zitec.

Echipa Regista oferă suport în parcurgerea și implementarea pașilor din document, susținând reprezentanții primăriilor atât în procesul de verificare a soluțiilor hardware și software deja implementate, cât și în alegerea unor aplicații suplimentare pentru securitate, comunicare sau e-guvernare, necesare în procesul de digitalizare a primăriei. Soluţia Regista, dezvoltată de echipa Zitec, este lider de piaţă pe segmentul aplicaţiilor de registratură şi managementul documentelor în administraţia publică locală. Rolul aplicaţiei este să automatizeze şi să eficientizeze activităţile din instituţiile locale, guvernamentale şi din companii prin modulele de registratură electronică, managementul documentelor şi e-Guvernare. Regista facilitează atât o comunicare optimă între departamentele unei instituţii, cât şi între funcţionari şi cetăţeni, pentru o rezolvare rapidă şi mult mai organizată a solicitărilor primite.

Este permisă reproducerea pe alte website-uri a unor scurte fragmente din articolele publicate pe Comentator.ro, în limita a maxim 500 de caractere, numai cu specificarea obligatorie a sursei informațiilor preluate, cu link către pagina sursă. Comentator.ro reprezintă un canal media de comunicare neutru, care nu intervine în conținutul articolelor publicate pe site. Opiniile, creațiile și materialele de orice natură realizate de autori, intră în responsabilitatea totală a autorilor care le semnează. În cazul în care considerați că un anumit conținut trebuie analizat, sau nu ar trebui să fie publicat, vă rugăm să ne semnalați situația la office@comentator.ro