Frumoasa Mariella Petrescu, pe numele real Marinela Petrescu, (8 martie 1943, Bobăița, Turnu Severin, Mehedinți, fiica lui Bădiță și a Victoriei Petrescu   – 11 noiembrie 2015, Philadelphia, Pennsylvania, SUA) a absolvit Institutul de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale" (IATC) din București în 1964, la clasa profesorului Jules Cazaban, asistenţi Victor Moldovan şi Cornel Todea. A părăsit România în 1974, stabilindu-se în Statele Unite ale Americii, unde n-a mai profesat. A fost căsătorită cu colegul ei de la Institut, devenit regizor la TVR, Dan Necșulea, și apoi cu un american, Andrew Livolsi. N-a avut copii cu niciunul dintre cei doi soți....

A fost repartizată la „Teatrul Tineretului” din Piatra-Neamţ, unde a stat însă numai un an, venind după aceea la Teatrul „Lucia Sturdza Bulandra” din București, în 1965. Pe marile ecrane, a fost pusă în valoarea frumusețea ei ieșită din comun, Mariella Petrescu fiind, pe râns, Raluca din „Balul de sâmbătă seara” (1968), Sevastița, țiitoarea lui Vodă Caragea, din „Haiducii lui Șaptecai” (1971), Alice din „Astă seară dansăm în familie” (1972) sau Păcălița din „Păcală” (1974).

Este memorabilă scena din filmul „Balul de sâmbătă seara”, regizat de Geo Saizescu, în care Mariella Petrescu şi Sebastian Papaiani se plimbă pe Insula Ada-Kaleh cu puţin timp înainte ca insula să fie scufundată. Tot în acest film Mariella Petrescu a realizat cea mai senzuală secvenţă de până atunci din filmele românești, atunci când iese complet dezbrăcată din apa Cernei.

„Balul de sîmbătă seara” este un film din 1968 regizat de Geo Saizescu. Rolurile principale au fost interpretate de actorii Sebastian Papaiani, Mariella Petrescu și Anna Széles. Șoferul Papa (Sebastian Papaiani) care transportă alimentele pentru cantina unui mare șantier se îndrăgostește de două fete. Pentru a decide cu care va rămâne, el le supune la „proba devotamentului": care dintre ele îl va aștepta la gară atunci când el anunță că a suferit un accident. „Rezumat în câteva cuvinte, filmul ne propune două episoade de iubire din viața unui tânăr șofer de camion”, scria Călin Căliman. „Comedie lirică, dulce-amăruie (pe un scenariu de D.R. Popescu), despre ambiția urbanizării și setea de absolut în dragoste, superioară prin subtilitate, întregii opere a lui Saizescu. Ar fi destul să urmărim nuanțările diferite pe care Papa le dă devizei sale "Fericire!": când sfidător, când expeditiv, când însetat de viață, când ironic, când plin de speranță, pentru a avea ideea diversității partiturii. Sunt și destule îngroșări: Puiu Călinescu schimonosind, penibil, un faimos cântec oltenesc, ba chiar și Papa când își pune părul pe moațe", aprecia Tudor Caranfil.

Distribuția era una de zile mari: Sebastian Papaiani — Stelian Papa, șofer pe camioneta șantierului Porțile de Fier, Mariella Petrescu — Raluca, cântăreață amatoare din Craiova, iubita brunetă a lui Papa, Ana Széles — Lia, dansatoare din Craiova, iubita blondă a lui Papa, Octavian Cotescu — Toma Petecaru, șofer pe un camion Tatra, colegul de cameră al lui Papa, Constantin Băltărețu — Zeno, șofer de camion, prietenul lui Papa, Puiu Călinescu — țăranul pocăit, Mișu Fotino — Gigi, fostul iubit al Liei.

Este permisă reproducerea pe alte website-uri a unor scurte fragmente din articolele publicate pe Comentator.ro, în limita a maxim 500 de caractere, numai cu specificarea obligatorie a sursei informațiilor preluate, cu link către pagina sursă. Comentator.ro reprezintă un canal media de comunicare neutru, care nu intervine în conținutul articolelor publicate pe site. Opiniile, creațiile și materialele de orice natură realizate de autori, intră în responsabilitatea totală a autorilor care le semnează. În cazul în care considerați că un anumit conținut trebuie analizat, sau nu ar trebui să fie publicat, vă rugăm să ne semnalați situația la office@comentator.ro