Directorul Școlii Gimnaziale nr 1 Curcani, din județul Călărași, a prezentat concluziile după o lună de zile de școală ,,pilot", cu noi reguli în sistemul de învățământ al elevilor.

Directorul școlii, domnul Vifor Dorobanțu spune că:
„Am observat mai multă teamă la profesori și mai mult curaj la elevi.”

Directorul a mai spus, potrivit edupedu.ro că sunt incluse în programul de pilotare acceptat de Ministerul Educației trei clase de a V-a și a vorbit despre faptul că elevii sunt „extrem de încântați” de modificarea planurilor-cadru existente prin renunțarea la o oră de Matematică din programă și înlocuitea ei cu una de Fizică.

De asemenea, tezele nu se mai dau, ele fiind înlocuite cu portofoliul educațional al elevului.

Fizica, predată prin aplicații practice de la clasa a V-a, în locul unei ore de Matematică, plus renunțarea la teze – primele efecte ale școlii pilot de la Curcani, Călărași. Criza profesorilor de fizică este binecunoscută la nivel național și predarea materiei prin aplicații practice se pare că este considerată o soluție de luat în calcul.

Vifor Dorobanțu: „Ce mi-a plăcut mie foarte tare la nivelul disciplinei Fizică, pe care noi am coborât-o la clasa a V-a, și la nivelul disciplinei Matematică la care noi am tăiat o oră și am renunțat la teză, copiii au fost extrem de încântați de chestiunea asta.

Nu neapărat de tăieri, ci de faptul că, mă refer aici și la fizică și la mate, discuțiile au mers în partea mai mult practică a ceea ce au făcut la școală”.

Declarația completă, Vifor Dorobanțu, Director la școala pilot:

„Începutul de an școlar a fost cât se putea de normal la nivelul acestei pandemii, dar cel puțin la mine la școală, după două săptămâni am intrat în online din cauza incidenței, cu toată școala. Am stat o săptămână cu toată școala în online. În urma noului ordin comun, am ieșit din online, toată școală, dar am rămas cu două clase de a cincea din cauza unor elevi infectați din clasele respective. Am prins puțin fizic și mai mult online, ca să zic așa.

În prima instanță, am spus cum facem cumva să evaluăm în prima lună. Primul impuls a fost „nu facem”, dar nu avem cum să nu evaluăm, pentru că alternanța dintre fizic și online cred că se va mai întâmpla de acum înainte și am zis să îi dăm drumul, să vedem cum merge, să nu dereglăm cu nimic lucrurile acestea.

Eu am gândit pentru profii mei de la școală un set de întrebări extrem de simple. I-am întrebat cum apreciază implementarea noii propuneri pentru fiecare – mă refer pentru profesorii care chiar și-au propus modificări, nu am avut succes în toate disciplinele – i-am întrebat dacă au un feedback de la elevi și care ar fi acela, și ce greutăți apreciază ei că au întâmpinat în implementare și dacă acel impas pe care l-au identificat este la dispoziția noastră sau a ISJ-ului sau a Ministerului Educației, să găsim o rezolvare.

În mare, am observat mai multă teamă la profesori și mai mult curaj la elevi. Am mers pe două planuri. Am mers și i-am întrebat pe elevi după ce am întrebat profii. Profii au fost tentați să spună că „e greu la început, copiii încă nu sunt în stare să-și formeze o părere foarte bună”.

A doua chestiune, ce mi-a plăcut mie foarte tare la nivelul disciplinei Fizică, pe care noi am coborât-o la clasa a V-a, și la nivelul disciplinei Matematică la care noi am tăiat o oră și am renunțat la teză, copiii au fost extrem de încântați de chestiunea asta. Nu neapărat de tăieri, ci de faptul că, mă refer aici și la fizică și la mate, discuțiile au mers în partea mai mult practică a ceea ce au făcut la școală. Și chiar o propunere a doamnei care predă la clasa a V-a fizică spunea că s-ar putea să nu ajungă ora și să avem nevoie de două ore de fizică. O să încercăm să vedem cum merg lucrurile din punctul acesta de vedere. Copiilor le place să li se predea științe. Știm asta de la clasa a III-a, chiar și mai în jos. (…) Deocamdată elevii sunt încântați de chestiunea asta.

La nivelul limbilor străine, au identificat profesoarele o greutate a faptului că, chiar și cu această modificare a programelor pe care au făcut-o doamnele, și adaptarea conținuturilor, este greu să se țină cumva după ce fac la limba română și ce fac la limbi străine. Au zis că într-adevăr trebuie extrem de multă muncă din punctul acesta de vedere. Trebuie să le adaptăm cumva. Bine ar fi să li se predea ceva la limba română – nu știu ce diateză am înțeles că ar fi o problemă acolo – și apoi și în partea de limbi străine.

Am remarcat la matematică și la științe faptul că vin din învățământul primar cu un bagaj al cunoștințelor puțin firav. Au câteva cunoștințe, dar nu foarte concretizate în a le pune și în practică. Cel puțin la științe, la matematică și la limbi străine mi-au spus că au mers cât au putut pe aplicații simple, pe care ei le pot percepe acasă (…)

O remarcă pe care o am de la psihologul școlii – discuție am avut-o la un moment dat cu toții – și a spus așa: „noi am observat că este mai bine să predăm pe întreg semestrul un capitol decât să predăm mai multe capitole pe parcursul unui semestru. Am înțeles că la primar cam asta ar fi una dintre probleme. Din capitolul unu înțeleg că au cumva și la finalul semestrului ceva într-un alt capitol. Sunt constatări la nivel micro, care se referă doar la trei clase cu care noi am început pilotarea.

Săptămâna aceasta, le-am făcut conturi pe Brio, prin bunăvoința doamnei Gabi Bartic. Avem la dispoziție 2.000 de teste prin care noi am încercat să dăm un test inițial, alegând conținuturi de la matematică și română din clasa a IV-a, pentru a vedea cu ce am intrat în clasa a V-a, urmând ca – nu ne-am hotărât încă dacă dăm unul la finalul semestrului întâi sau la finalul anului școlar. Eu cred că o să dăm unul și la finalul semestrului I. Acum depinde de cum se va desfășura toată activitatea aceasta educațională”.

Este permisă reproducerea pe alte website-uri a unor scurte fragmente din articolele publicate pe Comentator.ro, în limita a maxim 500 de caractere, numai cu specificarea obligatorie a sursei informațiilor preluate, cu link către pagina sursă. Comentator.ro reprezintă un canal media de comunicare neutru, care nu intervine în conținutul articolelor publicate pe site. Opiniile, creațiile și materialele de orice natură realizate de autori, intră în responsabilitatea totală a autorilor care le semnează. În cazul în care considerați că un anumit conținut trebuie analizat, sau nu ar trebui să fie publicat, vă rugăm să ne semnalați situația la office@comentator.ro