În vremuri de restriște, pe câmpul de luptă, departe de ochii și nașul muftiului, înfometații câini ai mărețului Padișah își mermetiseau fiertura din resturi de trecute festinuri și cu adaus din tranșeele inamice.
Presiunea a venit în primul rând din partea executivilor canalului de televiziune ABC, interesați în primul rând de audiența spectacolului în direct, în continuă descreștere de mulți ani. Apoi din rândul membrilor AAMPAS/American Academy of Motion Pictures Arts and Sciences, divizați în a alege direcția cultural artistică și politică a academiei.
Numai la cârciumă, la Moș Sofronie, se găsea adevărata plachie de crap. De câte ori Ionescu-Johnson, comandorul de pe Regele Carol I, se strecura pe uliciorele portului spre multele-i îndatoriri, poposea la prânz la Moș Sofronie, la taverna fără nume.
Nu putem încheia ciclul de povești din cetatea filmului fără a aminti și micul, entuziastul, plinul de energie creatoare grup de artiști de origine română. Așa cum menționez mereu în emisiunile radio românești care preiau ”Minutul de Hollywood”, îi prezint pentru că paradoxal, dragi cititori, există și români în Hollywood (RoHoClub, Romanians In Hollywood)!