Business is like riding a bycicle. Either you keep moving or you fall down. (John D. Wright)

De obicei, atunci când fac prezentări despre Planul de Afaceri încep cu întrebarea Cine știe să meargă pe bicicletă? Surprinzător, se ridică foarte multe mâini. Mai târziu ne mai lămurim. Mulți știu să meargă pe bicicletă, dar puțini o fac frecvent. Cei mai mulți nu au mai făcut-o din copilărie.

Pasul următor, după formularea întrebării și comentarea răspunsului, afișez citatul din John D. Wright și se aude un ușor oftat de ușurare. N-a fost nici o capcană aici, totul e foarte clar! De data asta, împins de formatul articolului, am pus motto-ul la început de capitol, cum e și firesc. Doar că am devoalat de la început surpriza.

Da, administrarea unei afaceri seamănă foarte mult cu mersul pe bicicletă. Nu vă puteți opri fără să cădeți. Trebuie să pedalați în continuu până ajungeți la destinație. Planul de Afaceri este ghidul de călătorie, incluzând harta rutieră, cu obiectivele turistice și bornele kilometrice.

Mai serios vorbind, planul de afaceri este o afirmare oficială a unui set de obiective ale afacerii, motivele pentru care se consideră că acestea pot fi atinse, precum și mijloacele prin care acestea pot fi atinse.

Pentru mine, planul de afaceri este un „plan de planuri”. De altfel chiar și fizic îl organizez în acest fel. Este un biblioraft care conține 5-10 dosare (planuri), funcție de complexitatea afacerii. Fiecare dosar este un plan (plan editorial, plan de producție, plan de marketing, plan de vânzări etc.), iar biblioraftul poate fi citit de la un cap la altul, ca un singur document, sau pe sărite (fiecare plan având propria structură și propria viață).

În termeni IT, Planul de Afaceri este un folder ce conține mai multe fișiere. Această construcție modulară permite accesul rapid la orice tip de informație.

În plus, evită manevrarea unui volum de câteva sute de pagini (în versiunea tipărită) și nu sperie cititorii prea leneși.

Este permisă reproducerea pe alte website-uri a unor scurte fragmente din articolele publicate pe Comentator.ro, în limita a maxim 500 de caractere, numai cu specificarea obligatorie a sursei informațiilor preluate, cu link către pagina sursă. Comentator.ro reprezintă un canal media de comunicare neutru, care nu intervine în conținutul articolelor publicate pe site. Opiniile, creațiile și materialele de orice natură realizate de autori, intră în responsabilitatea totală a autorilor care le semnează. În cazul în care considerați că un anumit conținut trebuie analizat, sau nu ar trebui să fie publicat, vă rugăm să ne semnalați situația la office@comentator.ro