Strategia 6 Calculează valoarea în bani a unui client pe viață
     Corolar 1. Niciun preț nu este prea mare pentru a păstra un client pe viață.
     Corolar 2. Prețul plătit pentru recuperarea unui client pierdut este mult mai mare decât acela pe care îl plătești pentru păstrarea un client nemulțumit.

Strategia 7 Ia azi deciziile care trebuie luate azi.
     Corolar 1 . Acționează ca și cum ai muri mâine și trebuie să lași totul în ordine. Ești pregătit?
     Corolar 2. Nu lăsa pe alții să decidă pentru tine. S-ar putea ca moștenitorii tăi să aibă altă părere despre viitorul afacerii.

Strategia 8 Folosește calea cea mai scurtă pentru a comunica un beneficiu.
     Corolar 1 . Dacă flyerul care comunică beneficiul costă 1 leu, e mai bine să îi dai direct 1 leu clientului. Va înțelege mai repede.
     Corolar 2. Dacă beneficiul pe care vrei să îl comunici valorează 10.000 lei, nu îi da clientului un flyer de 1 leu. Investește într-o broșură de 10 lei.

Strategia 9 Decide în ce afacere ești.
     Corolar 1 . Dacă ești editor de carte, fă afaceri pe conceptul de editură.
     Corolar 2. Dacă ești distribuitor de carte, urmează regulile acestei afaceri.
     Corolar 3 . Dacă ești o organizație de marketing direct, atunci asimilează conceptul de afacere respectiv. Modelul Reader’s Digest a fost inventat de multă vreme și funcționează. Rentrop & Straton l-a localizat în Romania și l-a focalizat pe piața de informații profesionale (chiar dacă în ultima vreme pare să fi intrat și în domeniul educațional, ba chiar și în main stream)

Strategia 10 Nu amesteca lucrurile.
     Corolar 1 . Dacă ești editor de carte, alege un concept editorial și ține-te de el.
     Corolar 2. Dacă ai decis că ești un integrator de conținut, fii conștient că depinzi de furnizorii de produse sindicalizate.

Strategia 11 Anticipează tendințele de consum
     Corolar 1 . Dacă cititorii vor să fie și producători, respectiv vânzători de conținut, oferă-le o platformă ca să o poată face.
     Corolar 2. Nu te opune schimbării tendințelor de consum. Nu a reușit nimeni.

Corolar final. Dacă poți să fii director de tendințe de consum, atunci poți să rescrii strategiile de la punctele 1-10.

Este permisă reproducerea pe alte website-uri a unor scurte fragmente din articolele publicate pe Comentator.ro, în limita a maxim 500 de caractere, numai cu specificarea obligatorie a sursei informațiilor preluate, cu link către pagina sursă. Comentator.ro reprezintă un canal media de comunicare neutru, care nu intervine în conținutul articolelor publicate pe site. Opiniile, creațiile și materialele de orice natură realizate de autori, intră în responsabilitatea totală a autorilor care le semnează. În cazul în care considerați că un anumit conținut trebuie analizat, sau nu ar trebui să fie publicat, vă rugăm să ne semnalați situația la office@comentator.ro