Curtea de Arbitraj București, Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv organizează joi, 13 iunie 2024, evenimentul cu tema Necesitatea clauzei de arbitraj în contractele de achiziții publice.

Evenimentul desfășurat cu sprijinul Camerei de Comerț și Industrie București, va avea loc în Aula Carol I, situată la etajul 2 al Palatului Camerei de Comerț și Industrie București, situat pe Str. Ion Ghica, Nr. 4, Sector 3, București.

În ultimii ani, majoritatea autorităților publice locale și centrale și-au crescut volumul de achiziții publice de lucrări, de produse sau de servicii. Dezbaterea noastră va prezenta avantajele clauzei de arbitraj în contractele de achiziție publică.

Arbitrajul comercial este o soluție eficientă de soluționare a litigiilor comerciale, ca mijloc alternativ de soluționare a disputelor. În ultimii ani acest mijloc de soluționare a litigiilor a început să fie folosit foarte des din următoarele motive: Litigiul este judecat de arbitrii specializați, imparţiali şi independenţi, aleşi de părţi; Dezbaterile în cauză şi dosarul litigiului sunt confidenţiale, nicio persoană străină neputând avea acces la dosar fără acordul scris al părţilor; Cheltuielile arbitrale sunt mai reduse decât cheltuielile de judecată ocazionate de soluţionarea litigiului la o instanţă de drept comun, factorul timp fiind si el important in reducerea costurilor; Simplificarea procedurii arbitrale permite o soluţionare rapidă şi definitivă a litigiului; Hotărârea arbitrală este definitivă din momentul comunicării ei către părţi, astfel încat partea interesată poate solicita investirea ei cu formulă executorie în scopul executării silite.

În cadrul conferinței vom vedea cum se derulează și care sunt regulile de principiu ale procedurii unui arbitraj comercial (în fața Curții de Arbitraj București) și care sunt avantajele sale. Evenimentul va crea un mediu deschis și interactiv de discuții, el adresându-se companiilor și instituțiilor care au avut sau vor avea dosare de arbitraj comercial.

Agendă:

09,00 – 09,30: Înregistrare participanți & Networking

09,30 -12,30: Prezentări și dezbateri

12,30 – 13,30: Lunch & Networking

Propuneri vorbitori

Iuliu Stocklosa, Președintele CCIB

Laura Drăghici, șef serviciu Serviciul Elaborare și Avizare Acte Normative din cadrul Direcției Reglementare, Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP)

Mădălina Grecu, Vicepreședinte, Curtea de Arbitraj București

Carmen Todică, Vicepreşedinte, Curtea de Arbitraj Bucureşti

Cosmin Marina, Vicepreședinte CCIB, responsabil cu privire la Arbitraj în cadrul CCIB

Audiență

Consilieri juridici și directori juridici din companii; Economiști și directori financiari; Avocați “in-house” din companii; Arbitrii comerciali; Reprezentanți ai mediului de afaceri și ai sistemului financiar-bancar; Directori juridici ai companiilor și instituțiilor de stat (ministere, agenții de stat, consilii județene, primării etc.); Reprezentanți ai curților de arbitraj de pe lângă camerele județene de comerț; Reprezentanți ai camerelor de comerț bilaterale.

Contact:

Mircea Fica, Fondator, Club Antreprenor, 0732.903.216
George Vâlcu, Fondator, Ziarul Pozitiv

Este permisă reproducerea pe alte website-uri a unor scurte fragmente din articolele publicate pe Comentator.ro, în limita a maxim 500 de caractere, numai cu specificarea obligatorie a sursei informațiilor preluate, cu link către pagina sursă. Comentator.ro reprezintă un canal media de comunicare neutru, care nu intervine în conținutul articolelor publicate pe site. Opiniile, creațiile și materialele de orice natură realizate de autori, intră în responsabilitatea totală a autorilor care le semnează. În cazul în care considerați că un anumit conținut trebuie analizat, sau nu ar trebui să fie publicat, vă rugăm să ne semnalați situația la office@comentator.ro