Erau alte vremuri înainte de pandemie, am ajuns să spunem și asta cu nostalgie. Pe-atunci, într-o zi cu soare se împlinea și visul unuia sau altuia dintre aspiranții actori din Hollywood, prima probă de filmare. Sau ceva asemănător. Ar putea să fie o coadă interminabilă pentru un bilet gratis la o emisiune tv cu public, șansa de a intra pentru prima data pe un platou de filmare. Ar putea fi o coadă interminabilă pentru figurație de grup într-un film. Șansa de a intra într-un mare studio și, poate, de a vedea, chiar de departe, o mare vedetă la lucru. Sau o întâlnire tovărășească alături de niște amici la un casting pentru un film studențesc.

Vine și momentul în care, pe o filieră sau alta, se află de probe deschise pentru o reclamă la care agenția de casting acceptă pe oricine (open call), adică inclusiv non-union. Mii de aspiranți și oameni simpli atrași de miraj, dar și actori profesioniști puși pe listă de către agenții lor, toată lumea semnează lista de prezenți și se strecoară în micul studio pentru audiție. Pentru unii este ca un botez, o ușă care se deschide către universul cetății filmului. În spatele ușii, o mică încăpere cu niște lumini răzlețe, un aparat de filmat și o consolă video și – cu puțin noroc – o asistentă simpatică și zâmbăreață. Altfel, niște băieți plictisiți, care de-abia așteaptă pauza de masă. Ei explică despre ce e vorba și-ți oferă șansa de a te exprima. De exemplu, cum te uiți la televizor și echipa ta favorita a marcat. Apoi cum e când adversarii au înscris. De-abia se dezmeticește probantul (paradoxal, cuvântul există în limba română) și cele cinci secunde de arta trec pe nerăsuflate după care... „următorul”! În drum spre ieșire, fiecare povestește despre experiență cui vrea să asculte, se dau sfaturi, se înfiripă prietenii, se schimbă numere de telefon.

După care urmează marea așteptare. Perioada frustrantă în care actorul proaspăt lansat în cariera-i artistică după prima probă de filmare profesionistă își pune toate întrebările din lume, fără să le găsească răspunsul. Când se apropie ziua fatală în care se anunță a doua serie de probe, tensiunea devine maximă. Pentru orice actor, începător sau versat, un call-back, mai ales pentru reclame, reprezintă o mare victorie. Un pas înainte. Pentru că dintre mii de filmați au mai rămas doar cei puțini. Șansele cresc exponențial. Deja, la call back, sala de așteptare nu mai e aglomerată. Fiecare actor are o oră la care trebuie să se prezinte. Gata cu sporovăiala, s-a terminat cu sfaturile și cu prieteniile. Micul studio e mai aranjat și asistentul, agentul de casting, poate un producător, zâmbesc amabil. Cele cinci secunde de microbist devin zece. În loc de o dublă, se filmează două-trei. La final se schimbă câte un „la revedere”.

Totul devine rutină. La reclamele de rețea tv națională pentru marile companii sunt mai multe call-backs până la marea „finală” cu numai câțiva pentru fiecare rolișor. Dacă aspirantul a ajuns deja la acest nivel, nu mai e decât un pas până când porțile cetății se vor deschide. Deja fiecare actor are un interval dedicat, de cel puțin o jumătate de oră. Practic nu mai întâlnești decât pe cel dinainte și pe cel de după. În studio e o întreagă echipă de producători, de la agenția de publicitate, regizorul și reprezentanții clientului. De la simple reacții, încep să se ceară momente mai lungi, de improvizație, de ascultare, de bucurie, de mizerie. La ieșire, asistentul plictisit, care nu băga pe nimeni în seamă, acuma strânge mâini.
Iar dacă după câteva zile sună telefonul... Pentru cei mai mulți, de data asta nu se întâmplă, așa că merg înainte. Majoritatea. Unii clachează. Și renunță. După doar câteva audiții nereușite.

(va urma)

Este permisă reproducerea pe alte website-uri a unor scurte fragmente din articolele publicate pe Comentator.ro, în limita a maxim 500 de caractere, numai cu specificarea obligatorie a sursei informațiilor preluate, cu link către pagina sursă. Comentator.ro reprezintă un canal media de comunicare neutru, care nu intervine în conținutul articolelor publicate pe site. Opiniile, creațiile și materialele de orice natură realizate de autori, intră în responsabilitatea totală a autorilor care le semnează. În cazul în care considerați că un anumit conținut trebuie analizat, sau nu ar trebui să fie publicat, vă rugăm să ne semnalați situația la office@comentator.ro