Mă învârt și supraviețuiesc de mulți ani prin cetatea filmului. E drept că nu am și nici nu o să primesc o stea pe bulevardul Hollywood, dar am avut șansa unor roluri în film și televiziune. Succes ca erou al unei campanii de reclamă pentru cartea de credit Discover. Norocul unui rol episodic într-o comedie pe canalul de televiziune NBC. Plăcerea de a portretiza un personaj român într-o producție hollywoodiană. Prilejul de a cunoaște oameni de film, de televiziune și de teatru, pe care de obicei nu-i vezi decât în reviste. Tăria de caracter să accept rejecția, refuzul, ca parte integrantă a vieții artistice din capitală mondială a divertismentului.

Ar fi multe de povestit. De-a lungul anilor, de foarte puține ori am avut ocazia să expun publicului român cum decurge cariera unui artist în tumultul uzinei de vise. Pentru că mai nimeni nu m-a întrebat. Cu mici excepții, interesul tuturor e pentru cancanuri, bârfe, șușoteli și eterna întrebare „ce vedete cunoști?”. Mai mult decât atât, în fiecare vizită mă întâlnesc cu drag cu colegii de breaslă. Rar sunt curioși despre cum este, de fapt, în Hollywood. M-a mirat și mă miră în continuare lipsa de curiozitate.

Și totuși, spre surprinderea generală, în ultimele săptămâni am primit nenumărate mesaje cu întrebări, când naive când concrete, despre... „cum ajungi în Hollywood”!

În primul rând, ideal, este ca aspirantul artist să aibă posibilitatea de a se muta cu talent cu tot în Los Angeles. Estimativ, zice legenda, în jur de o sută de mii de aventurieri din întreaga lume sosesc lunar în California, nu în căutare de aur, ci a faimei de celuloid. Aici sunt deja câteva probleme administrative. Chiriile în marele oraș sunt imense. Fără mașină nu poți ajunge undeva de unde se poate cumpăra o pâine. Și, până la primul rol, mai trebuie și să supraviețuiești. De unde, iar zice legenda, toți ospătarii din LA sunt actori în devenire.

Chiar dacă există posibilitatea de a te înscrie personal la probe de filmare, marea majoritate a rolurilor trec prin impresari/agenți (talent agents) sau manageri (talent manager). Deci scopul primordial este de găsi un agent sau manager care să te reprezinte. Este pasul cel mai important și hotărâtor al începutului de carieră.

Sunt două feluri de proiecte în industria de divertisment. Union sau non-union. Majoritatea producțiilor angajează actori care sunt membri ai breslei actorilor SAG-AFTRA. Toți artiștii devin mai devreme sau mai târziu membri ai unei asociații profesionale, fie actori sau regizori, scenariști, producători, compozitori ori moderatori. De la un anume nivel în sus, este o condiție pentru actor să fie în sindicat, este foarte strict. Bineînțeles că toți am început de undeva și, după câteva roluri cu derogare. ai dreptul de a intra în breaslă.

Deci, pentru a trece de la aspirant la actor profesionist, trebuie să fi reprezentat de un agent sau manager, să prinzi câteva rolișoare cu derogare de la sindicat și să devii membru SAG-AFTRA. Acești pași esențiali, chiar dacă i-am condensat în două paragrafe, pot dura ani și ani. Între timp, marea majoritate a celor o sută de mii de de visători pe lună renunță la coșmarul hollywoodian și revin la (o oarecare) normalitate. Care e procentul? Despre asta o să mai vorbim.

Este permisă reproducerea pe alte website-uri a unor scurte fragmente din articolele publicate pe Comentator.ro, în limita a maxim 500 de caractere, numai cu specificarea obligatorie a sursei informațiilor preluate, cu link către pagina sursă. Comentator.ro reprezintă un canal media de comunicare neutru, care nu intervine în conținutul articolelor publicate pe site. Opiniile, creațiile și materialele de orice natură realizate de autori, intră în responsabilitatea totală a autorilor care le semnează. În cazul în care considerați că un anumit conținut trebuie analizat, sau nu ar trebui să fie publicat, vă rugăm să ne semnalați situația la office@comentator.ro